ögoninflammation :(

liam hade lite gojjs i ögonen imorse , men trodde mest det var morgon gojjs eller nått, men dom ringde från förskolan och sa att han hade haft lite hela dagen och de antagligen var ögoninflammation och nu har de blivit värre, han e rätt pigg och glad ändå fast han har rälig hosta också, gick ner till vårdcentralen efter dagis för att be dom kolla på det, och hon sa att jag skulle ringa och boka tid och jag tänkte då kan dom kolla hans hals och hans öron också, så jag ringde ner

tant - "men asså det är ju själv vård, och om det nu har börjat idag ...."
jag - "men när jag var där nere sa dom att jag skulle ringa och boka tid så dom fick titta på det för de såg inte så bra ut"
tant - "amen om du nu var här nere varför stanna du inte så dom kunde titta på det direkt ?"
jag - "eh (?) för hon i receptionen sa att det tog över en halvtimme och det var lunch tid så vi var tvungna att gå hem och göra middag (?)"
tant - "jaha .. * "diskret" suck* ja men i villket fall som helst så e det bara själv vård med ögon inflammation"
jag (lite små irriterad) - ja men nu är det såhär att liam har också en rälig hosta som han haft ett tag och han har haft massa öron vax så jag tycker det hade varit rätt bra om ni kolla honom i halsen och sånt också"
hon - ja.. men öron vax är ju normalt .. paus .. ja men vad är hans person nummer?
så sa jag det..
tant - "ni är ju inte ens listade här, ni e listade i anderslöv"
jag - "ja men vi är ny inflyttade så jag väntar på mitt lösen till mina vårdkontakter så ska ja lista om oss"
tant - ja okej ni har en tid kvar över fem, tack..


hemskt irriterande att man ska vara tvungen att stå på sig och nästan behöva kräva en tid .. jaja men vi får se hur det går iaf. synd jag missar öppet hus i skolan =(

Kommentarer
Postat av: Carro

Bra att du står på dig . Dem e inte kloka på vårdccentralen så många gånger jag blivit ovän me dem , dem ställer så dumma frågor o de känns som om att dem inte tror på en . Ens barn e de viktigaste man har hoppas de gick bra på vc krya på er

2011-11-17 @ 20:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0