känner mig bättre.

Hejsan, jag har haft en sjukt lättande känsla, den senaste veckan eller veckorna ? ja jag vet inte riktigt hur länge jag känns såhär haha, men asså jag har börjat känna mig som en bättre förälder, varför har jag ingen aning om, men tror det är lite nu senaste veckan när man varit med liam hela tiden och inte haft skuldkänslor för att man har varit trött efter skoldagen :P och det har varit helt underbart att få vara med liam hela veckan, och dagarna på dagis har fått mig att växa, har sugit åt mig "kundskap" som en svamp, inte kundskap så men nya lösningar på saker som varit jobbiga i vardagen txe när liam gjort om samma saker som jag sagt till han att inte göra 100 gånger, jag brukade bli jätte irriterad men när man själv är lugn så blir man inte irriterad, , dom e så otroligt lugna på hans dagis och det har jag tagit med mig hem så har jag varit lugn och liam blivit lugn och vi har haft så mysigt <3 dessutom har han varit jätte duktig på dagis så man kan ju inte bli mer än super stolt !! <3

ett txe är att liam alltid tar toaborsten och den kanske han inte ska leka med precis och då brukar jag säga "aj aj aj , mammas" och gått och lämnat tillbaka medans han sitter på golvet lite upprörd över att jag tog hans leksak, men nu har jag istället låtit han hålla toaborsten gått och satt tillbaka den och berömt honom för att han satte tillbaka den, sen gjorde han ju samma sak hundra gånger men skillnaden var att eftersom liam inte blev sur och gnällig och gjorde samma sak 100 gånger var han gladare för jag inte skällde på honom så blev jag också automatiskt lugnare och gladare. för hur man än gör så gör han ändå det 100 gånger, och dom på liams förskola jobbar mycket med att dom ska skapa situvationer där man berömmer mer än "skäller."

detta kanske värkar vara en simpel sak som alla tänker att dom ska göra som förälder, men mitt i smeten så glömmer man tänka ibland. ^^

kärlek <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0