åsikter, mina åsikter.

asså dividerar med några killar som tycker att det inte bara är killars fel att tjejer blir våldtagna, jag tycker detta är helt sinnessjukt .. är det någon mer som tycker detta ? tycker ni att en tjej som klär sig vågat vår skylla sig själva om dom blir våldtagna?

själv tycker jag att man ska få kunna gå naken om det nu skulle vara så och att det inte finns någonting som ger en kille rätt att tvinga sig på en tjej. dom flesta killar, tyvärr, är väldigt fyllda med ett maktbegär att känna att dom har kontroll på sin kvinna, & liksom hela tiden behöver bekräftelse på det. detta får mig att vela spy. vi lever på 2000-talet och samhället kämpar väll ändå för gemständighet? men jag har upptäckt fler och fler som faktiskt som säger att dom inte alls tycker de att vissa har mer makt och vissa har mer rätt. men asså när valet var och det var så många som röstade på sverige demokraterna så blev det jättte många som gjorde värsta predikan på facebook om hur bra det vaar och dittan och dattan och dom som sa emot blev rasande.. kändes som en del förändrades när valet var.. känns som fler har börjat berätta deras åsikter, eller så är det bara för jag, och mina klasskamrater osv har blivigt äldre och vågar stå för åsikter, och framförallt Har åsikter över huvudtaget..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0