vardagen

Ja, hur får vi vardagen att gå ihop, känns som om det är ett under, dessutom alla dessa höga krav som jag sätter på mig själv att jag ska vara till lags till alla, bra mamma bra elev, bra dotter bra kompis bra flickvän, jag ska vara bra på allt, helst perfekt.


 Idag hade jag 400 saker att tänka på, jag har mer än 50 % frånvaro i skolan pga av liam har haft, öron ögon inflammation och nu kräksjuka, och hela fillevippen.


 Jag skulel göra liam klar för förskolan imorse, han skulle gå lucia, jag skulle med bussen 10 över 11 helst skulle jag hinna snabbt till skolan, sen skulle jag vara på BVC kl 12, jag skulle ha en utbildning i skolan kl 12, visst fan de glömde vi, jag skulle hämta mina glas ögon, jag har 3 arbeten att lämna in denna veckan och 1 prov imorgon, dessutom skulle jag ju komma ihåg som alla andra gånger att kolla så liam hade blöjor på förskolan, jag skulle ta med extra kläder till förskolan. Jag sket fullständigt att gå till skolan den timmen jag skulle hinna med för morgonen var kaos, liam kasta sig överallt och skrek, han skulle allt och inget, han skulle äta han skulle inte äta han skulle ha overall och tomte dräckt och hela köket blev kaos.


 Dom här 3 arbetena är från Religon, eftersom jag missat så mycket så visste jag inte vi hade två arbeten, Jude arbetet visste jag inte vi skulle lämna in för vår lärare enligt alla i klassen e väldigt otydlig i sin information, vi börja med judendom uppgifterna och tror vi ska fortsätta med det nästa vecka men nej då började vi på kristendomen och alla glömmer ju judendomen, när vi har prov frågar alla ”ska judendomen vara med där” men då säger han nej vi ska bara lämna in uppgifterna. Då säger jag bara rakt på sådär inte argt inte ”snällt” bara säger ”jag tycker att du är rätt otydlig i din information, txe judendomen jag och ingen annan här visste att vi skulle lämna in detta och alla tror olika om vad som kommer på provet” då tycker han att jag är elak och hur kan vi sitta och säga sånt när han lägger ut på FC och skriver upp på tavlan vad vi har för något. Men hur ska vi kunna veta att det ligger på FC när han inte sagt det ?

 Sen tycker jag det är irriterande att alla förväntar sig att man har en data, så då säger jag bara sådär ”men jag har ju faktiskt ingen data hemma” och då säger han arg att de finns massor av datorer i skolan.


 Men vet ni vad, måndagar tisdagar är jag inte i skolan, jag arbetar i ett trapphus, på onsdagarar har vi 1 timmes lunch då vi ska äta middag i en fullproppad matsal sen gå ner till andra skolan byta om och vara redo för idrotten, torsdagar händer det att jag få gå och handla hem mat och annat så jag har sånt hemma, och fredagar slutar vi halv 12 och har ingen lunch, dom andra rasterna är på ca 15 min, dom få minuterna är dom ända minuterna jag har under dagarna då jag inte behöver göra ett skit och jag vill inte lägga ner dom på att starta upp en data hinna jobba 10 min och sen stänga ner den. suuck


Kommentarer
Postat av: Katrin Linder

Tack ska du ha ;D

2011-12-13 @ 16:51:48
URL: http://lindersplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0