folk som inte är föräldrar


okej, en sak jag Inte gillar, folk som säger komentarer om ett föräldrarskap eller något annat som Inte själv har barn.

något alla barnlösa måste förstå är att ni aldrig kan sätta er in i en förälders situvation, aldrig kan ni säga "jag skulle gjort såhär" och med säkerhet veta att ni skulle gjort så när ni har barn, i've been there, men jag lovar hur mycket annerlunda man tänker när man väl får sitt barn. var försiktig med vad ni säger, med fördommarna. sen är det såå lätt att avgöra genom facebook, bloggar vad man hör Hur en mamma är och Beter sig, men där står ju aldrig allt det vet ju alla , ellerhur? så dra inga slut satser om Någon över vad ni läst på facebook eller vad som
helst,

det här med att alla e snabba med att döma festande mammor irriterar mig mest, (Ja som mig!) jag är en av de unga mammor som faktiskt tycker det är as roligt att gå ut och festa, vissa kan ju inte det. men vet ni vad, jag missar inte ens 1 timme av liams liv, för att som jag skrivit i min blogg 100 gånger tidigare så nattar jag liam hos mina föräldrar sen går jag ut nån timme senare och jag går lika glad upp på morgonen och busar och ger han frukost som alla andra dagar, nästan gladare.. ibland blir det för mycket, som dessa senaste två veckorna, nu hade jag ju 200 dagars i måndags, och så ska vi fira joachim på lördag, och jag är väll inte jätte pigg på det, men det är ju ändå att fira hans 21 års dag liksom och de e maskerad som jag tjatat om så länge haha ^^, jag är faktiskt Helt ensamstående till liam och det är bara jag som tar hand om honom 24/7 , jag kämpar varie dag för att få vardagen att gå ihop men pengar mat alla papper som ska fyllas i skolan läxorna , jag är 18 år, och helt ärligt, om jag nu hade gått ut varie lördag utan att känna skuldkänslor , så hade jag tyckt det varit helt okej, nu hade jag ju aldrig orkat de men om de skulle vara så, så hade jag gjort det.

sen om någon har något dom tycker jag gör fel, för ibland är det lättare att se sånt ute ifrån, så säg det till mig för jag tar inte illa upp , jag kan ta kritik, OM DET ÄR ÄRLIG KRITIK, och om man har anledningar och förklaringar till det man säger :P jag tycker bara det är bra . spring inte runt och snacka om det till alla andra det blir bara jobbigt, och samma sak om facebook och då menar jag allmänt till alla, skriv inte ut komentarer om hur folk beteer sig hitan och ditan säg de förfan till personen ni irriterar er på och inte till alla vännerna på facebook så sjukt meningslöst.

Kommentarer
Postat av: Ingrid,mamma,mormor

Hej min älskade gumma. Här måste jag ju faktist få kommentera. Dels tror jag jag vet vad du syftar på vad det gäller att kommentera saker på Fb, men du skit i det och det är jag rätt säker på att du gör. Men det var toppen att du tog upp just detta.Du är 18 år och vist du är förälder men vem säger att unga föräldrar inte får festa och ha kul, finns det någon regel för det!? Jag var 33 när jag fick dig och jag och pappa älskade att vara på fester och gå ut och ha roligt med barnvakt där hemma så var det aldrig någon som la sig i det. Så länge man gör detta med ansvar och sägas ska att ju yngre man är desto mer orkar man sen dagen efter till sitt barn. Det är ju inte så att så fort barnet kommer så försvinner behoven av att gå ut och träffa folk utan dessa behov har man alltid, och du är 18 år och som vi säger till dig och även Liams Bvc sköterska sa du får inte glömma att du är 18 år!!!! Du är en ansvarsfull helt fantastisk mamma och du gör det såå bra!!! Folk kommer alltid ha åsikter det får du och jag och alla vara medveten om men så är det tyvärr och dom som mår sämst är dom som har det tror jag. En tant på ica i går hade åsikter om att tre ca8-åringar skulle gå själva till matöppet över den stora vägen när det var mörkt, högt och tydligt kommentera hon detta, jag tänkte genast om hon nu tyckte det var så ansvarslöst av deras föräldrar så varför gick hon inte med pojkarna då och hjälpte dom över vägen ist för att stå där och gapa om detta, välden hade nog sett bättre ut om sådant gjordes ist. Fortsätt du göra som du gör för du gör det såå bäst. Kram från din mamma och pappa som är stolta morföräldrar och föräldrar . pusssss

2011-12-02 @ 09:40:11
Postat av: Carro ( otto o emil)

Klart du ska ha kul o festa o göra saker de behöver man när man e 18 och 29 me för den delen ;) . Skit i dumma folks fördomar du e beundransvärd o förståndig heja dig

2011-12-02 @ 12:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0