Lång dag..

har mycket att berätta idag, *fortfarande om ammningen och mina bröst* haha

imorse vaknade vi som vanligt runt 8a, så amma jag och det gick segt precis som igår och mjölken tog slut.. men han somnade iallafall, och jag passa på att städa lite :P fast han sov bara ca en haltimme och vaknade igen ca halv 10.. så ammade jag, i 1 ½ timme och mjöken tog slut lååångt innan det!!!!! sen somna han till lite men så fort jag flytta på mig så vaknade han, men mina bröstvårterna ömmade efter så lång ammning och jag tänkte att han kunde ju inte vara mer hungrig & trodde bara han hade det där "sug bergäret" fast han ville inte ta nappen, så jag gick och duschade (runt halv 11), klockan var väll kvart i 11 när jag kom ner igen och han ville äta igen.. så då åt han från 10 i 11 till 12 ungefär och efter duschningen så rann det jätte bra och tog inte slut jätte bra tänkte jag... han somnade inte då heller.. så jag gjorde mig i ordning, och klockan halv 1 satt jag mig och ammade han igen och klockan 1 ungefär kom min syster och dom, och då hade han också somnat men lagt av en laddning i blöjan så gick och byta och då vaknade han ju såklart igen .. :P halv 2 ungefär skulle vi äta lite men liam var gnällig och värkade vela äta igen!!! så jag amma ca 1 timme till, och jag berätta för min syster om hela morgonen och hon tyckte vi skulle handla lite ersättning.. och de fatta jag lite imorse också,men trodde endå det skulle funka eftersom mjölken började rinna jätte bra.. men han var gnällig (och bara lite gnällig men skrek ingenting som vanligt :P), jag hade ont i bröstvårterna efter all ammning & man blir ju rätt trött, så klockan 3 köpte jag och syster ersättning och ja jäklar vad han åt, han var jäätte hungrig.. konstigt att han inte skriker när han är så hungrig.. men efter det ville han inte heller somna riktigt, inte förän ca halv 5 tiden .. så han har varigt vaken sen halv 10 imorse, och jag får ont i magen av att tänka att han måste varigt jätte hungrig :(

så min mjök har väll antagligen blivigt tunnare och inte tillräckligt mättande :( .. jag kommer fortsätta amma, men jag kan ju inte sitta och amma i flera timmar så om han inte blir nöjd får jag ge han lite ersättning.. kan inte hjälpa att bli tårögd :'( ammning e så himmla känsloladdat, när jag nu inte får det till att funka så blir jag rätt ledsen :( så har varigt rätt deppig idag.. men får rycka upp mig :) syster och barnen är här och sussie och markus också .. hade fin med er tusen kramar <3

Kommentarer
Postat av: 17 år och ung mamma

oj du sitter verkligen och ammar länge. Isak var också så ibörjan att han bara skulle äta och äta. Men de behöver bara äta i 15 minuter sen är det bra. Han har nog sugbehov eftersom han ska tutta så mycket ^^

jag ger ju Isak ersättning,han äter min mjölk i stortsätt mer än på natten och morgon :( han kan ta bröstet ibland mitt på dan men det är inte så ofta längre, och mina bröst är helt ojämna. ser skit dumt ut och jag skämt över det. men jag hoppas att det jämnar ut sig sen :)) sånt här är verkligen svårt ^^

2010-10-31 @ 22:23:09
URL: http://paulinagavelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0