svar på frågor :)

Paulina,
Blogg- http://Paulinagavelin.blogg.se

*Hur känns det att vara en ung mamma? Har allt blivit som du hade förväntat dig?
Det känns helt underbart, nästan bättre än jag hade förväntat mig! känns underbart att veta att det finns någon som alltid behöver en, känns som man har större mening i livet.
* Träffar jeff Liam ofta och tar han pappar rollen bra tycker du? :)
Jaa vi träffas varannan eller var 3 dag, jaa han e duktig pratar och myser med honom :) haha tror han längtar tills han blir lite äldre bara han tycker nog inte de finns så mycket han kan göra just nu, han sover för det mesta när vi är där ^^,
* Ska du bo hemma så länge som möjligt eller ska du leta efter något eget?
Än så länge hade jag planerat att bo hemma tills jag får fast jobb, vi har det jätte bra här *änn å länge* haha.. men man vet ju inte hur det blir när han blir äldre eftersom vi isåfall kommer bo här tills han är 3 år eller äldre & då vet man ju inte om det blir jobbigt att ha mormor och morfar i samma hus när man försöker uppfostra sitt barn på sitt eget sätt :)
* Vad tycker du är det jobbigaste med att vara mamma?
just nu är det inte få sova ut haha, man blir rätt trött i längden, jag har inga problem med att gå upp tidigt på morgonen, men att inte få sova mer än 3-4 timmar i sträck kan trötta ut en lite .
* Vad saknar du att göra som du inte riktigt har tid för nu? (:
hmm.. jag vet inte riktigt, sitta ute med kompisar eller gå till fritidsgården tror jag, jag tycker inte jätte mycket om att sitta hemma hos mig /kompisen när man umgås jag vill gärna ut och sånt :P men sen vill ja liksom inte "hänga på torget" med ett barn :P haha
* Röker du än ? :)
jaa det gör jag,. de e rätt "roligt" de där med rökningen, det första som sattes igång i mitt huvud var massa ursäkter och bortförklaringar.. fast jag är över allt de där, jag röker, och jag vet att det är jätte dåligt, men jag har försökt sluta så många gånger och när de inte funkar blir ja så otroligt besviken arg och ledsen.. och helt ärligt orkar jag inte det speciellt inte nu.. så jag försöker röka så lite som möjligt sen hoppas jag på att en dag ha "ork" till att sluta helt. :) sen får andra tycka vad dom vill om detta men så är det iallafall.

Sara -
hur är det mellan dig och jeff nu? träffar han liam mycket och så? :)
haha visste detta skulle komma upp, men som sagt lovade att vara 100 % ärlig... jag och jeff är inte tillsammans. men vi träffas som ságt varrannan eller var 3e dag & vi är fortfarande som bästa vänner, umgås med liam tillsammans för att hålla ihop "familje livet" liksom.. vi bråkade inte eller nått, vi kände bara att det inte riktigt funkade just nu, vi kände att hellre att vi skiljs som vänner än försöka hålla ihop och tillslut skiljas som ovänner.. :) har sätt så många program där par försöker hålla ihop för barnets skull, men det har aldrig funkat i längden, och för Liam, och för oss så är det mycket bättre såhär och jag är mycket mer glad :)

Ida -
var liam planerad? :)
btw, han e såååååååååååååååååååååååååååå söt! =)
haha tack så mycket ;D nej det var han inte :)

Jessica
blogg -
http://denmarkj.blogg.se/
Jag vill veta det där ryktet : o Dessutom ska man inte lyssna på rykten inte lönt åh lägga ner nerver på :)
ryktet var att jag inte orkade ta hand om Liam så jag lämnade bort honom så någon annan här i anderslöv fick ta hand om honom :P .. haha super löjligt ^^,

spinderella :
hur tror du att det kommer se ut i framtiden? :)
tror de kommer bli super bra :D
- kommer du och jeff skaffa fler barn?
nää de tror jag inte .. jag har inte planerat att skaffa fler barn på rätt många år haha :P just för ja vill bli klar med skolan ha jobb lägenhet osv.. när alla andra skaffar sina första barn kanske jag skaffar mitt andre haha ;)
- kommer ni flytta ihop och leva lyckliga resten av livet?
jag tror tyvärr inte det :P... men jag och jeff har så olika drömmar och planer på framtiden så tror tyvärr inte det.. leva lyckliga kommer vi nog göra vi e så bra vänner :) men sen, man vet ju aldrig hur det blir i framtiden men som de ser ut nu så kommer det nog inte bli någon ihopflyttning :)
- kommer du ta upp skolan igen när liam kan vara på dagis
jaa :) man får inte börja dagis förän dom är 1 år, jag börjar skolan nästa år efter sommaren och då är jeff pappaledig eftersom han inte hinner fylla ett år innan jag börjar skolan ..

Kommentarer
Postat av: 17 år och ung mamma

tack för frågorna :) oj här har jag missat något ;O När tog det slut mellan er ? :)

2010-11-07 @ 23:40:48
URL: http://paulinagavelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0